Kundupplevelse, kundresa, contact center – det här är frågor som vi jobbar med dagligen. Vi brinner för att utveckla kundmötet och vill inget hellre än att få hjälpa även din organisation.

Det vore spännande att lära känna just dig och din verksamhet. Kontakta oss gärna för ett första möte!

Exempel på kunduppdrag

Kundservice har alltid varit en nyckelfråga för framgångsrika företag. Men med alla nya e-tjänster blir det viktigare att ta ett helhetsgrepp på interaktionen med kunderna. Kontaktcenterplattformen är viktig men bara en av flera kanaler som måste synkroniseras i kommunikationen med kunderna.

Trafik och infrastruktur

Vi är med och levererar en helt ny kontaktcentertjänst där all telefon- och mejlkommunikation kommer hanteras av handläggarna hos en stor kund med ett antal olika verksamheter.

Transportbolag

Vi uppgraderar utgående teknisk utrustning och uppgraderar till ny IT-plattform i transportmedlen samt inför ny funktionalitet för att kunderna/resenärerna ska få en bättre upplevelse, sänka kostnaderna för företaget och skapa intäktsmöjligheter för tredje part.

Euro Accident

Vi är rådgivande inom verksamhet, strategier och statistik i nuvarande verksamhet och inför införandet av flera kanaler hos kundservice.

SAS – Scandinavian Airlines

B3IT har varit projektledare för införandet av en ny molnbaserad lösning för SAS Contact Centers. Den nya lösningen används av 500 agenter i 4 länder fördelat på 10 sajter som betjänar 30 länder i Europa, USA och Australien.

Vi har tillsammans med B3IT lyckats genomföra systemskiftet på mycket kort tid, trots en komplex set up med många contact centers med olika inriktning och behov.

Carina Göransson Head of Global Direct Sales and Customer Support

Pensionsmyndigheten

Vi har med kunden i fokus genomfört en verksamhetsanalys på myndighetens kundservice. Det utmynnade i en handlingsplan med förändringsförslag. I uppdraget ingick även processkartläggning och utbildning för bemanningsplanering.

Birgitta Jelvin

Kontakt

Birgitta Jelvin

Affärsområdeschef Customer Experience

birgitta.jelvin@b3it.se

Tel: 0734-23 18 16

Kontor: Stockholm