MENY

Digital transformation – the B3IT way

Vi hjälper din affär att växa genom att utveckla användaranpassade tjänster som sätter kunden i fokus

Det är en illusion att en digital transformation innebär en helt digital affär. Lönsamheten ligger någonstans i gråskalan, där användar-anpassade tjänster kombinerar det analoga med det digitala. Därför digitaliserar vi där det gör nytta och i tre dimensioner; med fokus på affären, kunden och medarbetaren.
Vi kallar det ”Digital transformation – the B3IT way”.

Vi är inga rookies
Vi på Digital Xperience har specialiserat oss på att leverera digitala upplevelser och lösningar och våra erfarna konsulter gör inga nybörjarmisstag. De tänker och gör rätt, går kortaste vägen från analys till teknikimplementation och idrifttagande – hela tiden med fokus på affären.

Naturligtvis jobbar vi med framtidssäkrade molnbaserade lösningar och plattformar. Våra medarbetare har i grunden dokumenterade kunskaper inom teknik, styrning, strategi och design. Beroende på uppdrag kryddar vi med spetskompetens inom användarfokuserade tjänster, digital ekonomi, delningsekonomi, IoT, Big data, wearables och mycket mer.

Digital transformation i tre dimensioner
Att utveckla den digitala affären kräver ofta flera perspektiv, alla lika viktiga för helheten och resultatet.

1. Customer Xperience
Fokus på kundinsikter, kundrelationen och att vara relevant. Det kan handla om att nå fler kunder, öka konverteringen, erbjuda enastående upplevelser och förtjäna kundens lojalitet.

2. Business Xperience
Vi jobbar med modeller och processer samt mätbarhet och att bli snabba i förändringsarbetet. Det kan handla om datahantering, säkerhet och integrationer.

3. Employee Xperience
Vi brinner för att skapa lösningar som främjar produktivitet med enkelhet som ledstjärna. Det kan handla om automatiserade tjänster eller kommunikations- och samarbetslösningar.


EXEMPEL PÅ KUNDUPPDRAG

Nordic Cinema Group
Äger bioverksamhet i Sverige (SF Bio), Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. B3IT bygger en digital plattform för telefon, surfplatta och desktop, baserad på Microsoft Azure och EPiServer DXC.
Vi kallar det Customer Xperience. 

Polfärskt
En av Sveriges största bröddistributörer. Leveranserna utförs av 270 säljande förare, nu utrustade med en mobilapp som hanterar allt från påfyllning av bröd i hyllorna till returer och plocklistor.  
Vi kallar det Business Xperience.

Region Skåne
Med Blå appen får psykiatrin bättre uppföljning av psykiatrisk vård för ungdomar. Man kan kartlägga hur patienterna mår, bedöma vilka behandlingsinsatser som gjort mest nytta samt ge löpande feedback.
Vi kallar det Customer Xperience.

Almega/Teknikföretagen
Sveriges största arbetsgivareorganisationer ville ta fram ett verktyg för projektstyrning som heter arbetsytan.se. Arbetsytan har enkelhet i fokus och har fått medarbetarna att älska dokumenthantering och projektstyrning.
Vi kallar det Employee Xperience.

 

 

 

Se vår presentation på Webbdagarna

ROI: På väg mot framtidens bioupplevelse – ett nedslag mitt i en digital transformation

SE FILMEN HÄR

Hur går en digital transformation av ett stort bolag verksamt på ett flertal marknader till? Vad behöver man göra, och vad ska man verkligen undvika? Benjamin Glaser från Rebel & Bird (som ingår i B3IT) och Maria Ardstål från Nordic Cinema Group, berättar öppet och ärligt om lärdomar från ett pågående arbete med målet att skapa Europas bästa bioupplevelse.

Ta del av de första resultaten av arbetet och få en inblick i hur man med nya arbetsätt, utgångspunkt i data och med fokus på kunden har tagit fram en ny bio-webb med 400 procent ökad konvertering. 

Case vi jobbar med just nu

  • Utveckling av en ny internationell digital plattform för Nordic Cinema Group
  • Utveckling av en e-handelsplattform för Malmbergs
  • Vi hjälper Svenskt Näringsliv att knyta ihop medarbetarna och göra dem mer effektiva
  • Ledning av Alfred Bergs digitala transformation
  • En modern digital samarbetslösning för Almegas medarbetare
  • Kvalitetssäkring av den digitala kundupplevelsen hos Jula

Kontakt

Jonas ElgquistVD, B3IT Digital Xperience

jonas.elgquist@b3it.se
Tel: 070-743 45 95